Jak často provádět servisní prohlídku kotle?
Jedenkrát do roka by se měl každý majitel plynového kotle postarat o jeho servisní prohlídku. V případě firem je tato povinnost dokonce stanovena zákonem. Tuto odbornou prohlídku provádí náš servisní technik, přičemž tato činnost zahrnuje kontrolu a vyčištění kotle, výměnu opotřebovaných dílů a seřízení všech dalších parametrů kotle. Ačkoliv pro domácnosti nejsou pravidelné servisní prohlídky plynového kotle povinné, důvodů, proč její provedení alespoň 1x ročně doporučujeme je hned několik.
1. Zdraví a bezpečnost na prvním místě
Každý už jistě někdy ve večerních zprávách alespoň jednou zaregistroval zprávu o výbuchu plynového kotle nebo úniku oxidu uhelnatého. Tyto události mívají mnohdy tragické následky. Ale řadě těchto nebo podobných neštěstí se dá předcházet právě pravidelnou servisní prohlídkou plynového kotle, při níž jsou závady včas odhaleny.
2. Zachování záruky na spotřebič
Většina výrobců plynových kotlů v návodu k použití požaduje provedení každoroční servisní prohlídky. Dodržení této podmínky je předpokladem pro zachování záruky, nebo dokonce i pro její prodloužení. Společnost Plynomax je autorizovaným partnerem nejvýznamnějších výrobců kotlů, kterými jsou např.: Viadrus, Buderus, Protherm, Dakon, Baxi, Quantum, Junkers, Vaillant, Bosch či Immergas, a proto se na ni můžete s důvěrou obrátit.
3. Získání dokladu o pravidelné údržbě
Při pravidelné servisní prohlídce vystaví servisní technik majiteli kotle revizní zprávu. Tu může vyžadovat pojišťovna v případě, že dojde k nehodě a škodě na majetku nebo dokonce na zdraví.
Revize plynových kotlů a servisní prohlídky